PantadKatt

19 år, gillar får.

Måste bli lite nyttigare tror jag.

Kategori: Vadsomhelst, Ätbart

Jag måste verkligen tagga ner på mitt godis/skräpmat-intake. Känns som att det t.om nästan är 50% av det jag äter varje dag. Det är inte första gången jag skriver det här tror jag hah... betyder inte att det kommer gå bättre den här gången... hah....ha...
Alltså, ge mig en stor chipspåse på kvällen och den är som bortblåst en halvtimme efteråt.
Ska börja ta en mörk chokladbit eller något istället. Eller bara äta bättre på dagen, då jag misstänker att det är min kropp som typ "AHHHH hinner inte äta något på dagen för att skolan sabbar allt som vanligt mat UUUuuhhh". Eller så är det bara av ren rastlöshet som man sitter och tuggar. 
Jag ska därför, denna vecka försöka offra mig till Satan och ge fan i att äta skräp, eller iallafall lära mig att bara ta en bit av något. Mörk choklad och bars fullsmäckade med protein & sötningsmedel får det bli för att undvika att bli en kolhydrat själv......öh....du är vad du äter, du vet.
 
 
"So lo carb"-baren, den är perfekt i konsistensen, favoritsmaken är nog kanelbulle, pepparkaka eller hallon-choklad, desutom är den vegansk ;---)
Tänk så mycket extra vitaminer och skit man kan få i sig istället för tomma kalorier. Inte för att en människa jag skulle kalla frisk kan jämnföra choklad med något nyttigt alls.

Nej, man behöver inte försöka avstå ifrån sånt bara för att man har i avsikt till att gå ner i vikt. För mycket socker och salt är ju som ni vet (saywat!?) inte så otroligt hälsosamt för någon människa alls.
En till grej är ju att somna och vakna med chipsandedräkt som inte försvinner på hundra år trots evigheter av tandborstning är bland det äckligaste som finns också. Det ska jag dock göra nu, u
sch fyfan.
Godnatt!
Kommentera inlägget här: